Logosta on hyvä aloittaa, vaikka on se brändäys muutakin…

Näillä 4 vinkillä pääset brändäyksessä alkuun!

Normaalisti, kun kuullaan puhuttavan brändäämisestä, ajatellaan, että se tarkoittaa yrityksen logoa, fontteja, värimaailmaa ja sitä millaisia kuvia yritys käyttää markkinoinnissaan, nettisivuillaan ja viestinnässään. Tämä pitää kyllä paikkansa, mutta usein unohdetaan, että brändäykseen kuuluu paljon muutakin.

”Yleisösi kertoo oletko luonut brändin. Brändin tekee asiakkaat, jotka ostavat sinulta eivätkä muilta ja jakavat muille olemassaoloasi.” (Danielle McWaters)

Mitä voimme tehdä vahvistaaksemme brändiämme? Voimme antaa asiakkaillemme positiivisia kokemuksia yrityksestämme – muistoja, tarinoita ja hyvän kanssakäymisen kokemuksen.

Voit miettiä yrityksesi brändin rakentamista seuraavilla kysymyksillä:

1. Määritä paikkasi markkinoilla.

Miksi yrityksesi on olemassa? Mitä uutta se tuo mukanaan? Mihin asiakkaan ongelmaan yrityksesi antaa ratkaisun? Minkälaisen muutoksen asiakas kokee yrityksesi kautta?

2. Tiedä ja tunne kohderyhmäsi.

Minkä tyyppisiä ihmisiä yrityksesi kerää ympärilleen? Millainen on ihanneasiakkaasi ja millainen se ei ole? Miten houkuttelet ihanneasiakkaita ympärillesi? Mikä saa asiakkaasi palaamaan asiakkaaksesi uudelleen?

3. Luo strategia, jolla on tarkoitus.

Miten tavoitat ihanneasiakkaasi markkinoinnillasi? Miten herätät asiakkaissasi haluamiasi tunteita? Miten asiakkaasi tunnistaa sinut sähköpostistasi? Miten pysyt johdonmukaisena, mutta samalla ajankohtaisena?

4. Kehitä visuaalinen identiteettisi.

Mitä logosi kuvastaa? Millaista väripalettia yrityksesi käyttää? Mitä tunteita yrityksesi haluaa herättää kuvien avulla? Mitkä fontit tukevat yrityksesi sanomaa parhaiten? Millaisella äänensävyllä puhut asiakkaillesi?

Mieti edellisiä kysymyksiä yrityksesi brändäyksen näkökulmasta ja tee itsellesi moodboard esim. Pinterestistä löytämilläsi kuvilla. Käytä tätä moodboardia apunasi yrityksesi brändin yhtenäistämisessä ja ota se mukaan myös palavereihin graafikkosi kanssa. Moodboardin avulla pääsette nopeammin “samalle aaltopituudelle” ja saavutatte tehokkaammin tuloksia.

Haluatko lähteä kehittämään omaa brändiäsi? Lue lisää

Olen Milla Tähkänen, graafinen suunnittelija ja brändivalmentaja.
 
Missioni on auttaa sielukkaita ja kasvuhaluisia yrittäjiä menestymään yrittäjyydessään. Autan heitä suunnittelemaan oman persoonallisen brändin, visuaalisen ilmeen sekä luovat markkinointi- ja myyntistrategiat.  
 
Autan yrittäjiä saamaan enemmän selkeyttä yrittäjyyteensä ja kehittämään omaa ajattelutapaansa, jotta he voivat saada enemmän myyntiä ja asiakkaita omilla ehdoillaan sekä pääsemään pois hintakilpailun loukusta, jossa halvin hinta voittaa.
 
Kun yrittäjät menestyvät, he voivat omalta osaltaan auttaa myös muita ja näin hyvän tekeminen kertaantuu.

Näitä suosittelen:

Ehdottomasti paras ja helppokäyttöisin sähköpostijärjestelmä, joka auttaa yrittäjiä automatisoimaan yritystoimintansa.

Monipuolinen ja helppokäyttöinen nettisivujen sivustonrakentaja.

Paras graafisen suunnittelun työkalu yrittäjän käyttöön.

Luo interaktiivisia kyselyjä, joiden avulla keräät helposti kohdennettuja liidejä sähköpostilistallesi.

Tämä Wordpress -lisäosa pitää nettisivusi turvassa hakkereilta.

Tilaa artikkelit sähköpostiisi:

Lisää artikkeleita:

Pakkaussuunnittelua thaimaalaisittain

Miksi graafista suunnittelua tarvitaan?

Graafista suunnittelua on mm. painotuotteissa, pakkausten ulkoasuissa, mainoksissa, animaatioissa, tekstiilien painokuoseissa, elokuvien alku- ja lopputeksteissä, mobiiliapplikaatioissa ja verkkosivuissa. Graafista suunnittelua tarvitaan kaikenlaisten projektien ulkonäön suunnittelussa.

LUE LISÄÄ »
error: Content is protected !!