Tutustu logosuunnittelun trendeihin

Logosuunnittelun trendit saavat usein vaikutteita muista taiteenlajeista. Logosuunnittelun trendit ovat hyvin lähellä graafisen suunnittelun trendejä, mutta on hauska huomata, miten monet graafisen suunnittelun trendit eivät toimikaan niin hyvin logosuunnittelussa. Keräsin yhteen mielestäni tällä hetkellä selkeimmin vallitsevat logosuunnittelun trendit.

1. Rohkeat, vivahteikkaat tasaiset värit

Tasaiset yhtenäiset väripinnat logoissa näyttävät kauniilta. Usein väriä ei uskalleta käyttää paljoa. Alla olevassa Labib Multimedian logossa on käytetty monia väripaletin pää- ja välivärejä, mutta logo näyttää silti hyvin tyylikkäältä.

Kuva: Labib Multimedia logo

2. Gradientit, värisiirtymät kahdella värillä

Kahden värin värisiirtymät antavat Dan Dragomirin logolle jopa hieman metallinhohtoista vivahdetta. Hyvin yksinkertaisilla muodoilla ja keinoilla on saatu aikaan upea logo. 

Kuva: dandragomir

3. Metallinhohto

Metallinhohto antaa logolle arvokkaamman vaikutelman. Usein samaa metallinhohdon väriä käytetään kauttaaltaan koko logossa, niin kuin alla olevassa tyylikkäässä Ashley Cameronin suunnittelemassa Komatsun logossa. Metallinhohto sopii mielestäni erityisen hyvin esim. kauneus- ja korualan logoihin.

Kuva: Ashley Cameron

Metallinhohtoa logossa

4. Taidokkaasti käsinpiirretyt kirjaimet logossa

Kuvan voi yhdistää tekstiin myös näin hillitysti ja tyylikkäästi. Ääriviivapiirrokset sopivat hyvin käsinkirjoitetun tekstin kanssa. 

Kuva: The Lab Creative  Studio

Kuvitus logossa

5. Minimalistisuus typografiassa

Useat suuret yritykset ovat siirtyneet logoissaan minimalistiseen ilmeeseen. Yksinkertainen ilme on tyylikästä ja myöskin hyvin tähän aikakauteen sopivaa.

Kuva: JUST Creative

Logon muutos minimalistisemmaksi

6. Taiteelliset logot

Logot voivat olla myös kuin taideteoksia. Tässä logossa on suunnittelun apuna käytetty ainoastaan eri kokoisia ympyröitä, joita yhdistelemällä on saatu aikaiseksi naisen pää.

Kuva: Christina Crump GDesign

Taiteellinen logo

7. Yksityiskohtiin keskittyminen

Vaikka pelkistetyt logot ovatkin nyt muodissa, niin ovat myöskin paljon pieniä yksityiskohtia sisältävät logot. On hauska huomata, että näin suuret äärilaidat ovat logosuunnittelussa vallalla.

Kuva: Brian Steely

yksityiskohtainen logo

8. Negatiivinen tila

Negatiivinen tila osana logoa on ollut muodissa jo useamman vuoden ajan, eikä suotta. Tämä logotyyli vaatii paljon kekseliäisyyttä suunnittelijaltaan. Tämä tyyli toimii usein parhaiten selkeän mustavalkoisena. Negatiivinen tila voi muodostua myöskin kuvasta.

Kuva: Think by Gustav Wiese

negatiivinen tila logossa

9. Geometrisuus, kolmiulotteisuus, muotoansa muuttavat logot ja optiset illuusiot

Modernit geometriset muodot jatkavat suosiotaan logosuunnittelussa. Geometriset muodot sopivat monelle yritykselle, joiden alasta on muuten vaikeaa saada kuvitusta logoon. Usein logoista tehdään myös kolmiulotteisia ja muotoansa muuttavia, koska ne herättävät positiivista huomiota. Esimerkkejä optisista illuusioista voit nähdä vaikkapa tästä linkistä.

Kuva: Maura Reed

Geometrinen logo

10. Hauskuus ja eloisuus

Logot voivat olla myös hauskoja. Varsinkin, jos logojen sanoma liittyy lapsiin tai huumoriin. Hauskat logot saavat katsojan hyvälle tuulelle, mikä on nykymaailmassa erittäin tärkeää. Hauskat logot kuuluvat ehdottomasti uusimpiin logosuunnittelun trendisuuntauksiin. Voisiko sinun yritykselläsi olla hauska logo?

Kuva: Vladimir Sjeberza

Hauska logo
Olen Milla Tähkänen, graafinen suunnittelija ja brändivalmentaja.
 
Missioni on auttaa sielukkaita ja kasvuhaluisia yrittäjiä menestymään yrittäjyydessään. Autan heitä suunnittelemaan oman persoonallisen brändin, visuaalisen ilmeen sekä luovat markkinointi- ja myyntistrategiat.  
 
Autan yrittäjiä saamaan enemmän selkeyttä yrittäjyyteensä ja kehittämään omaa ajattelutapaansa, jotta he voivat saada enemmän myyntiä ja asiakkaita omilla ehdoillaan sekä pääsemään pois hintakilpailun loukusta, jossa halvin hinta voittaa.
 
Kun yrittäjät menestyvät, he voivat omalta osaltaan auttaa myös muita ja näin hyvän tekeminen kertaantuu.

Näitä suosittelen:

Ehdottomasti paras ja helppokäyttöisin sähköpostijärjestelmä, joka auttaa yrittäjiä automatisoimaan yritystoimintansa.

Monipuolinen ja helppokäyttöinen nettisivujen sivustonrakentaja.

Paras graafisen suunnittelun työkalu yrittäjän käyttöön.

Luo interaktiivisia kyselyjä, joiden avulla keräät helposti kohdennettuja liidejä sähköpostilistallesi.

Tämä Wordpress -lisäosa pitää nettisivusi turvassa hakkereilta.

Tilaa artikkelit sähköpostiisi:

Lisää artikkeleita:

Logo Millanen Design

Miten valitsin yritykselleni nimen?

Yrityksen nimi olisi hyvä olla mieleenpainuva ja yrityksen toimialaan sopiva. Nimen avulla luot asiakkaallesi yrityksestäsi tärkeän ensivaikutelman. Nimen on myös kuulostettava hyvältä yrityksesi kasvaessa suuremmaksi.

LUE LISÄÄ »
Brändi

Mitä brändääminen tarkoittaa?

Sanalla brändi ja brändääminen saattaa olla huono kaiku sellaisten ihmisten mielessä, jotka eivät ole tekemisissä yrittämisen tai markkinoinnin kanssa. He saattavat ajatella, että brändäämisessä yritetään

LUE LISÄÄ »
Käyntikortit pöydällä Millanen Design

Miksi perustin oman yrityksen?

Perustin yritykseni Millanen Design huhtikuussa 2016. Minua voi hyvin kutsua alan vaihtajaksi. Olen opiskellut media-alaa, olen ollut pitkään myyntityössä sisustusalalla ja nyt keskittänyt työni graafiseen

LUE LISÄÄ »
error: Content is protected !!