Miten luot selkeyttä liiketoimintaasi?

Onko sinulle tullut joskus vastaan sellainen tilanne, että sinulla on paljon ideoita mitä kaikkea haluaisit kokeilla ja tehdä yrityksessäsi, mutta loppujen lopuksi muserrut niiden kaikkien ideoiden ja tehtävälistojen alle, etkä saa aikaiseksi sitä tulosta mitä lähdit hakemaan?

Tärkein asia miten voit saavuttaa unelmasi ja tavoitteesi sekä luoda selkeyttä liiketoimintaasi on se, että tiedät kuka olet, mitä asioita arvostat elämässäsi, tiedät vahvuutesi ja heikkoutesi sekä tiedät mitä haluat saavuttaa elämässäsi. Tiedät mikä on tärkeää ja haluat todella toteuttaa unelmasi.

Tiedä kuka olet

Kuvittele itsesi viiden vuoden päähän. Millainen ihminen haluaisit tuolloin olla? Mitä haluaisit tehdä työksesi? Mihin asioihin haluaisit keskittyä? Millaista elämäntapaa eläisit? Miten käyttäytyisit asiakkaitasi ja perheenjäseniäsi kohtaan? Mikä olisi sinulle tärkeää elämässäsi? Mitä asioita arvostaisit tuolloin eniten?

Kuvittele parasta versiota itsestäsi ja unelmoi isosti. Olet ansainnut kaiken sen mitä nyt kuvittelet.

Menestyvät ihmiset ja unelmansa toteuttavat ihmiset elävät tulevaisuuden elämäänsä jo nyt. Meillä on valta itse päättää mitä haluamme omassa elämässämme tehdä ja minkälaisia ihmisiä olla, ja ainoastaan meillä itsellämme on valta päättää toteutuuko se vai ei.

Tämän hetkiset olosuhteemme heijastelevat eilispäivän valintojamme, mitä olemme valinneet olla ja tehdä. Kun olemme kasvaneet aikuisiksi, emme voi syyttää ketään muuta kuin itseämme tämän hetkisestä olotilastamme. Jos emme ole tyytyväisiä nykyiseen tilanteeseemme, meillä on mahdollisuus muuttaa sitä.

Kuvittelitko hetki sitten mielessäsi millainen ihminen haluat olla viiden vuoden päästä? Jos et vielä miettinyt sitä niin pysähdy nyt hetkeksi unelmoimaan tulevaisuuttasi.

Mieti sitten, mitä asioita voisit tehdä nyt ollaksesi tuo tulevaisuuden versio itsestäsi.

Menestyvät ihmiset luovat jatkuvasti yhteyden parempaan versioon itsestään tulevaisuudessa. He meditoivat tai tekevät kävelylenkkejä, joiden aikana ajattelevat itsensä sinne mihin tähtäävät ja todella tuntevat olevansa siellä jo.

Unelmien toteutuminen käynnistyy hieman nurinkurisesti. Meidän pitää ensin tuntea ja kokea asioita, joita haluamme, jotta voimme muuttua ja saada niitä elämäämme.

Myös flow -tila on sinun valittavissasi oleva tunne. Se ei ole tunnereaktio, joka sattumoisin ilmestyy, se ei ole onnesta kiinni.

Tiedä mitä asioita arvostat elämässäsi

Mikä tekee sinut onnelliseksi?

Mikä saa sinut innostumaan tänään?

Merkitykselliset asiat tuovat innostuksen tunnetta, yhteenkuuluvuuden tunnetta, tyytyväisyyttä ja tunnetta siitä, että elämässä on jotain järkeä ja elämässä on jokin tarkoitus.

Menestyvät yrittäjät arvostavat sitä, että he saavat olla inspiroivien ihmisten ympäröimänä, jotta he pystyvät kasvamaan ja kehittymään enemmän.

Koet olevasi tyytyväinen itseesi, kun saat tehdä sitä mitä olet aina halunnut tehdä, kehität itseäsi eli sinulla on mahdollisuus kasvaa ihmisenä sekä sinulla on tehtäviä, joita haluat tehdä täysillä ja panostaa niiden tekemiseen.

Myös turvallisuus, itsemääräävyys ja tasapaino ovat tärkeitä tyytyväisyyttä mittaavia asioita.

Kun opit eron kiireellisen työn ja elämäntyön välillä, olet ottanut ensi askeleen elämän tarkoituksen polulle.

Tule oppimaan näistä asioista lisää!

Tiedä mitkä ovat vahvuutesi ja heikkoutesi

Menestyvät yrittäjät tietävät mitä taitoja heidän pitää kehittää.

Ja he osaavat määritellä sen tarkasti. He eivät suunnittele opiskelevansa uusia markkinointitaitoja, vaan he osaavat määritellä sen tarkemmin. He haluavat oppia tekemään toimivampia Facebook -mainoksia.

He valitsevat ensin erikoistumisalan ja keskittyvät sitten jonkin taidon opettelemiseen siitä erikoistumisalasta.

Ja on tärkeää valita se erikoistumisala sen mukaan, mihin haluat elämässäsi tähdätä ja mistä olet oikeasti kiinnostunut.

Esimerkiksi jos olet valokuvaaja ja olet perustamassa omaa yritystä, sinun ei kannata enää keskittyä enempää valokuvauksen opiskeluun, vaan voit miettiä mikä olisi jokin taito mitä sinun olisi hyvä oppia, jotta se taito voisi viedä sinua eteenpäin yritysideassasi.

Voit ajatella esim. että haluat keskittyä enemmän brändisi rakentamiseen, joten on luontevaa valita erikoistumisen aiheeksi markkinointi. Mutta älä ala opiskelemaan markkinointia yleisesti, vaan kavenna se ensin esim. sähköpostimarkkinoinnin opetteluun ja videoiden tekemiseen. Opettele nämä taidot hyvin ja liitä opettelu omaan tekemiseesi yrityksessäsi.

Voit esim. rakentaa sähköpostilistaasi hyödyllisten viikkokirjeiden ja videoidesi avulla. Voit myös kehitellä jäsensivuston videoillesi, joita pääsee katsomaan maksamalla jäsenyydestä.

Eli katso tulevaisuuteesi – määrittele mitä taitoja tarvitset sen saavuttamiseksi – kehitä niitä taitoja järjestelmällisesti.

Jos jätät oman ja yrityksesi kasvamisen satunnaisuuden ja onnen varaan, et voi mitenkään menestyä ja toteuttaa unelmiasi. Tee itsesi ja yrityksesi kehittämisestä pääasia!

Tiedä mitä haluat saavuttaa elämässäsi

Jos menetät yhteyden omaan tulevaisuuteesi ja siihen, ettet voi itse vaikuttaa omaan tulevaisuuteesi, sinusta tulee alisuoriutuja.

Kysy itseltäsi seuraava kysymys: Miten minä voisin palvella muita kaikkein parhaiten ja miten minä voisin tuoda esille oman erityisen panokseni, joka auttaisi maailmaa?

Mikä voisi tuoda eniten arvoa asiakkaillesi?

Miten asiakkaani voisivat hyötyä minusta eniten?

Menestyvät yrittäjät miettivät jatkuvasti, miten he voisivat antaa lisäarvoa, inspiraatiota ja erottua muista. Mieti mikä tekee sinusta yksilöllisen omilla markkinoillasi.

Miten voisit erottua muista ja miten voisit tuoda enemmän lisäarvoa ja hyötyä asiakkaillesi kuin muut.

Menestyvät yrittäjät keskittyvät myös miettimään miten he voisivat suoriutua ja palvella asiakkaitaan kaikkein parhaiten.

Alisuoriutujat keskittyvät itseensä enemmän kuin muiden palvelemiseen. Alisuoriutujat miettivät, ”miten he voisivat suoriutua mahdollisimman vähällä vaivalla, miksi heidän taitojaan ei ole vielä huomattu, mitä he haluavat juuri nyt”.

Menestyvät yrittäjät taas miettivät ”Miten voisin palvella asiakkaitani parhaiten, miten voisin palvella erilailla kuin muut, mitä asiakkaani haluavat juuri nyt”.

Jos ei ole päämäärää, ei ole kasvua. Jos ei ole selkeyttä, ei ole muutosta.

Klikkaa itsesi mukaan kehittämään itseäsi ja yritystäsi!

Tule oppimaan näistä asioista lisää!

error: Content is protected !!