Miten valitsin yritykselleni nimen?

Logo Millanen Design

Yrityksen nimi olisi hyvä olla mieleenpainuva ja yrityksen toimialaan sopiva. Nimen avulla luot asiakkaallesi yrityksestäsi tärkeän ensivaikutelman. Nimen on myös kuulostettava hyvältä yrityksesi kasvaessa suuremmaksi. Se ei saa kuulostaa liian vaikealta ja monimutkaiselta. Kannattaa myös googlettaa nimeä ja varmistaa ettei nimeä ole vielä kellään muulla. Kaupparekisteriin kannattaa ehdottaa muutamaa nimeä, jos ensimmäinen nimiehdotus ei menekään läpi. Itse pyörittelin erilaisia nimiehdotuksia, mutta kun tykästyin tähän nimeen, en halunnut edes ehdottaa mitään muita nimiä. Onneksi valitsemani nimi meni kerrasta läpi kaupparekisterissä.

Halusin keksiä yritykselleni sellaisen nimen, joka taipuu myös englanninkieleen helposti eli se on helppo ääntää eikä sisällä ääkkösiä. Koska sukunimessäni (Tähkänen) on ääkkösiä, en voinut käyttää pelkkää nimeäni yritykseni nimenä. Halusinkin keksiä nimen oman etunimeni Millan ympärille. Leikittelin erilaisia vaihtoehtoja. Testasin nimeä mm. kavereillani, pankkineuvojalla ja Ensimetrin yritysneuvojalla, joilta sain positiivisen vastaanoton. Nimeä kehuttiin hauskaksi ja hyvin yritykselleni sopivaksi. Sitten rohkenin päättää nimeksi Millanen Design. Millainen Design ei olisi kuulostanut niin hyvältä, joten jätin kirjakielimäisen i:n sanasta millanen pois.

Mielenkiinnosta tutkin myös onko olemassa jollakin sukunimenä Millanen. Löysin John ja Martha Millasen vuoden 1940 Yhdysvaltojen väestörekisteristä. Kyseessä oli Suomesta Pohjois-Dakotaan muuttanut pariskunta. En tiedä vaihtoivatko he sukunimensä ulkomaille muuton yhteydessä paremmin englanninkielelle sopivaksi vai onko sukunimi ollut joskus käytössä myös Suomessa. Googlaamalla en kuitenkaan enempää Millasia löytänyt.

Millanen Design – näyttää kirjoitettuna kauniilta, on sopivan leikkisä ja sopii hyvin suunnittelemaani brändiin tuotemerkiksi. Nimi kuvastaa sitä, että haluan tehdä mielenkiintoista, hauskaa ja laadukasta suunnittelua, joka huomataan. Haluan, että ihmiset kiinnittäisivät enemmän huomiota siihen miten suunnitellaan ja kuinka ekologisesti. Suunnitelmissani olisi tehdä mahdollisesti jo tänä vuonna oma tuotemallisto, johon voisi kuulua suunnittelemiani kortteja, julisteita, t-paitoja, kasseja tms. ja laajentua tulevaisuudessa ulkomaillekin nettikaupan välityksellä.

Lue lisää yrittäjyyteni alkutaipaleesta täältä!

Olen Milla Tähkänen, graafinen suunnittelija ja brändivalmentaja.
 
Missioni on auttaa sielukkaita ja kasvuhaluisia yrittäjiä menestymään yrittäjyydessään. Autan heitä suunnittelemaan oman persoonallisen brändin, visuaalisen ilmeen sekä luovat markkinointi- ja myyntistrategiat.  
 
Autan yrittäjiä saamaan enemmän selkeyttä yrittäjyyteensä ja kehittämään omaa ajattelutapaansa, jotta he voivat saada enemmän myyntiä ja asiakkaita omilla ehdoillaan sekä pääsemään pois hintakilpailun loukusta, jossa halvin hinta voittaa.
 
Kun yrittäjät menestyvät, he voivat omalta osaltaan auttaa myös muita ja näin hyvän tekeminen kertaantuu.

Näitä suosittelen:

Ehdottomasti paras ja helppokäyttöisin sähköpostijärjestelmä, joka auttaa yrittäjiä automatisoimaan yritystoimintansa.

Monipuolinen ja helppokäyttöinen nettisivujen sivustonrakentaja.

Paras graafisen suunnittelun työkalu yrittäjän käyttöön.

Luo interaktiivisia kyselyjä, joiden avulla keräät helposti kohdennettuja liidejä sähköpostilistallesi.

Tämä Wordpress -lisäosa pitää nettisivusi turvassa hakkereilta.

Tilaa artikkelit sähköpostiisi:

Lisää artikkeleita:

Hyvän brändin 5 ominaisuutta

Hyvän brändin 5 ominaisuutta

Brändi on lupaus asiakkaallesi tietynlaisesta kokemuksesta, jonka hän saa, kun hän on tekemisissä yrityksesi kanssa. Brändin avulla luot mielikuvan yrityksestäsi. Brändin rakentaminen alkaa määrittelemällä yrityksesi

LUE LISÄÄ »
error: Content is protected !!