Miksi graafista suunnittelua tarvitaan?

Pakkaussuunnittelua thaimaalaisittain

Graafista suunnittelua on mm. painotuotteissa, pakkausten ulkoasuissa, mainoksissa, animaatioissa, tekstiilien painokuoseissa, elokuvien alku- ja lopputeksteissä, mobiiliapplikaatioissa ja verkkosivuissa. Graafista suunnittelua tarvitaan kaikenlaisten projektien ulkonäön suunnittelussa. Hyvällä graafisella suunnittelulla pystytään koskettamaan ihmisiä ja vaikuttamaan heidän ostokäyttäytymiseensä. Hyvä suunnittelu antaa tuotteesta oikeanlaista tietoa helposti löydettävässä muodossa. Sillä voidaan vaikuttaa myös käytettävyyteen ja materiaalien käyttöön.

Hyvän graafisen suunnittelijan ominaisuudet

Hyvällä graafisella suunnittelijalla on roppakaupalla luovuutta, taiteellisuutta ja ongelmanratkaisukykyä. Sitä sanotaankin, että graafinen suunnittelija eroaa taiteilijasta vain sillä, että graafisella suunnittelijalla on työlleen asiakas, jolle hän sen suunnittelee, kun taas taiteilija tekee taidetta täysin omista lähtökohdistaan. Taiteilijoilla on vapaammat kädet tehdä mitä vaan, graafisella suunnittelijalla on aina vähintään työn käyttötarkoituksen antamat rajat luovuudelleen.

Miksi tarvitset graafista suunnittelua?

Yrittäjät tarvitsevat graafista suunnittelua yritysilmeensä suunnitteluun. Jotta yritys saavuttaa asiakkaan silmissä luotettavuutta ja laadukkuutta, on yrityksellä oltava yrityksen imagoon sopiva logo, käyntikortit, laadukkaat verkkosivut, kivijalkamyymälän sekä yrityksensä auton teippaukset kunnossa. Myös lomakkeisto ja laskutuspohjat on oltava samassa linjassa yrityksen ilmeen kanssa. Laadukas graafinen suunnittelu auttaa yritystä menestymään ja kasvattamaan myyntiä.

Miten voin auttaa sinua?

Tarjoan sinulle enemmän kuin vain graafista suunnittelua. Olen aina puolellasi, tukenasi ja teen kaikkeni, jotta voisit avullani menestyä paremmin liiketoiminnassasi. Kerään aina taustatietoa ja otan selvää kilpailijoistasi ja niiden visuaalisuudesta projektikohtaisesti, jotta projekti onnistuisi mahdollisimman hyvin, koska se on kummankin etu.

Yrityksellesi räätälöityä graafista suunnittelua

Esittelen suunnitelmistani aina useamman eri vaihtoehdon, joista valitsemme muutaman parhaimman, joista teen tarkemman mallinnoksen. Kerron myös oman mielipiteeni päätöksesi tueksi ja kerron miksi olen päätynyt niihin päätöksiin. Näistä mallinnoksista valitset yhden, jonka viimeistelen ja teen lopulliseksi tuotteeksi. Annan kaikille töilleni asiakastyytyväisyystakuun. Jos et ole jostain syystä tyytyväinen ehdotuksiini, voimme yhdessä työstää projektia täydelliseksi tai voit myös perua tilauksen kuluitta, kun työ on vasta suunnitteluasteella. Tämän mahdollistamalla, otan harteiltasi pois yhden huolen – osaanko tehdä juuri sinulle sopivaa suunnittelua.

Suunnitteluprosessi

Esimerkiksi verkkosivuja suunnitellessani aloitan suunnittelun palaverilla asiakkaani kanssa. Se voi olla tapaaminen, mutta myös puhelinkeskustelu tai sähköpostiviestittelyä, asiakkaan toivomalla tavalla. Verkkosivujen teossa tekijän ja asiakkaan ei vältämättä tarvitse asua lähialueella toistensa kanssa, koska kyseessä on nettiin ladattava palvelu. Kun toiveet ja lähtökohdat ovat selvillä, aloitan varsinaisen suunnittelun. Teen ensin sivurakenteen ja päätän sitten sommitelmalliset sekä visuaaliset lähtökohdat, helppokäyttöisyyden. Teen verkkosivut WordPressillä (aiemmin käytin Musea), koska se antaa hyvän ja monipuolisen alustan suunnittelulle. Kaikki suunnittelemani verkkosivut ovat myös responsiivisia eli skaalautuvat katselulaitteen koon mukaan, koska nettisivuilla käydään hyvin usein juurikin puhelimella.

Yksityishenkilökin voi tarvita graafikon palveluita

Miten sitten yksityishenkilö voisi hyötyä graafisesta suunnittelusta? Usein graafikkoa tarvitaan silloin, kun halutaan esim. yksilölliset hääkutsut ja kiitoskortit sekä apua oman blogin perustamiseen ja sen visuaaliseen suunnitteluun. Graafinen suunnittelija voisi myös suunnitella esim. kaveriporukoille hauskat yhteiset t-paidat. Itse voisin myös esimerkiksi suunnitella ja toteuttaa laadukkaampia työnhakuvideoita tai muistoksi hääpäivästä videon.

Kiinnostuitko? Lue lisää

Olen Milla Tähkänen, graafinen suunnittelija ja brändivalmentaja.
 
Missioni on auttaa sielukkaita ja kasvuhaluisia yrittäjiä menestymään yrittäjyydessään. Autan heitä suunnittelemaan oman persoonallisen brändin, visuaalisen ilmeen sekä luovat markkinointi- ja myyntistrategiat.  
 
Autan yrittäjiä saamaan enemmän selkeyttä yrittäjyyteensä ja kehittämään omaa ajattelutapaansa, jotta he voivat saada enemmän myyntiä ja asiakkaita omilla ehdoillaan sekä pääsemään pois hintakilpailun loukusta, jossa halvin hinta voittaa.
 
Kun yrittäjät menestyvät, he voivat omalta osaltaan auttaa myös muita ja näin hyvän tekeminen kertaantuu.

Näitä suosittelen:

Ehdottomasti paras ja helppokäyttöisin sähköpostijärjestelmä, joka auttaa yrittäjiä automatisoimaan yritystoimintansa.

Monipuolinen ja helppokäyttöinen nettisivujen sivustonrakentaja.

Paras graafisen suunnittelun työkalu yrittäjän käyttöön.

Luo interaktiivisia kyselyjä, joiden avulla keräät helposti kohdennettuja liidejä sähköpostilistallesi.

Tämä Wordpress -lisäosa pitää nettisivusi turvassa hakkereilta.

Tilaa artikkelit sähköpostiisi:

Lisää artikkeleita:

Brändi

Mitä brändääminen tarkoittaa?

Sanalla brändi ja brändääminen saattaa olla huono kaiku sellaisten ihmisten mielessä, jotka eivät ole tekemisissä yrittämisen tai markkinoinnin kanssa. He saattavat ajatella, että brändäämisessä yritetään

LUE LISÄÄ »
Käyntikortit pöydällä Millanen Design

Miksi perustin oman yrityksen?

Perustin yritykseni Millanen Design huhtikuussa 2016. Minua voi hyvin kutsua alan vaihtajaksi. Olen opiskellut media-alaa, olen ollut pitkään myyntityössä sisustusalalla ja nyt keskittänyt työni graafiseen

LUE LISÄÄ »
error: Content is protected !!